Monday, October 11, 2010

Risik-Risik

Perancangan awal yang kami rancang ialah nak buat majlis merisik & bertunang sekaligus pada pertengahan tahun depan tapi tiba-tiba my hunny bunny nak hantar rombongan MERISIK dulu awal tahun depan!! Tercekik leher den mendengar. Aiyoo, tak sempat saya nak kuruskan badan kandaku sayang...~

Alasannya beliau taknak orang lain salah anggap kalau beliau selalu bertandang ke umah aku tanpa hubungan yang pasti sebab start tahun depan kami dah mula nak cari barang2 hantaran. Jadinya, beliau akan selalu la bertandang  ke rumah saya & terpaksa bermalam. "Lainlah kalau dah letak tanda," katanya.

Lg satu alasan beliau, takkan lah family dia datang sarung cincin tunang tanpa mengenali tuan empunya badan yang nak disarungkan. Kang tersilap sarung kat tangan bakal ibu mertua (ibu aku la), tak ke haru jadinya. Kononnya mak & family my hunny bunny nak kenal2 ngan bakal menantu (blushingnye saya)..~

Mula2 excited bila dengar ada org nak datang merisik. Maklumlah, sejak zaman blaja dulu memang bercita2 nak mengakhiri zaman solo bila berusia 25 tahun. Akhirnya, cita2 ku itu sudah mula menampakkan batang idungnya.ngeh3..~

Tapi, bila pikir2 balik rasa segan plak. Nak pakai baju apa? Perlu ke nak mekap2 ni? (cam tak sabar la plak). Agak2 koranglah, camne erk proses merisik tu? Aku memang takde pengalaman sebab aku anak sulung & satu2nya pompuan dalam adik beradik aku..~

Rasanya itu je la untuk entri kali ni..chow bedah...~

Tatatititutu...~

No comments:

Post a Comment